Hiroshima

16 mei 2017 - Hiroshima, Japan

Na gisterochtend afscheid te hebben genomen van het gastgezin vervolgde ik me reis naar Hiroshima.

Eenmaal aangekomen in Hiroshima ging ik eerst opzoek naar het toeristeninformatieloket, om te vragen waar mijn hotel was.
Het was uit eindelijk niet zo moeilijk om te vinden maar omdat ik de vorige keer grandioze verdwaalde, nam ik nu maar het zeker voor het onzekere. Na mijn bagage te hebben gedropt bij het hotel ging ik opweg naar het  vredesmuseum en atoombom monument. Wat uit eindelijk nog wel een behoorlijk stuk lopen was. Het lijkt altijd zo dicht bij op een map.

Eenmaal aangekomen bij het museum besloot ik om de gewoone tour te nemen,en niet met audio dit op aanraden van een mijn vrienden. Uit eindelijk was ik daar blij mee want het was zeer indrukwekkend om te zien en te ervaren. Het ging me dus ook niet in de kouwe kleren zitten kan ik zeggen, na het museum te hebben verlaten.

Ging ik op weg naar het vredespark waar ook het nationale momument staat en de vredesvlam ( die voor mij gevoel op een laag vuurtje stond). Maar goed daarna ben ik door gelopen naar het atoombom monument om daar wat foto,s te nemen. En ook nog even moment rust genomen om als op me te laten inwerken

Na dit alles heb ik nog even lekker de stad zelf verkend, en daarna terug gegaan naar mijn hotel.