3 dagen verslag

8 mei 2017 - Kobe, Japan

We zijn inmiddels weer een paar dagen verder 3 om precies te zijn en om dat het morgen mijn vrije dag is doe ik nu de samenvatting van de afgelopen dagen

Op vrijdag zijn begonnen met het in orde maken van het land dat er gezaaid kan gaan worden.Gelukkig was het deze keer een klein stukje en niet een heel groot stuk zoals de vorige keer, dus we waren hier mee wel snel klaar. Daarna heb ik eigenlijk het grootste gedeelte van de dag onkruid gewied .

Op zaterdag heb ik in de ochtend onkruid gewied voor zo ver dat ging. Het regende eindelijk is een keertje dus dat koelde lekker af ( als ik het goed  begrijp is het in Nederland nog steeds slecht weer ). Maar goed daar door had ik wel de mazzel dat ik een middagje vrij kreeg om te doen wat ik wilde. Dus dat heb ik lekker door gebracht door me spullen te ordenen en wat te lezen, en in de avond kon ik nog een caligraphy les volgen. Alleen was het dat ik in van dat plaats dat ik een kanji mocht kieze om te oefenen nu gewoon eerst met het gewonen  Japanse alfabet beginnen. Wat ongeveer net zo lastig is om te schrijven met pensel als kanji, wat wel leuk is mijn naam kan je ook in kanji schrijven en dan heeft het een hele andere uitspraak en betekenis dan dat het nu doet.
Helaas ben ik het alweer vergeten
(ー ー;)

Maar goed op zondag was het onkruid wieden geblazen en daar ben ik toch wel den halve dag mee bezig geweest. Gelukkig had wel pauze en de mazzel dat een vriend langskwam, van het gezin waar ik nu verblijf want daar door had nog een extra pauze. Maar goed s,avond was het weer aanpoten geblazen , want er moesten uien worden gerooid en en geen kleine maar grote met stengels even lang als die van een prei.

Helaas zo als iedereen leest heb ik dit blog gister geschreven alleen nu denk ik er pas aan dat het ook handig is om als je wat schrijft voor je blog om het ook te posten

1. Emma:
    10 mei 2017
    Hahahahahhh ach, een drie in een blog. Gisteren kan daar ook wel bij.

Poeh dat klinkt inderdaad als erg hard werken. Fijn maar ook fijn dat je even pauze kunt houden. Op Het werkt zetten ze nu de knoflook en laatst zijn de piepers de grond in gegaan :) Het schrijven vond ik echt echt super gaaf om te lezen!!!

Heel veel plezier!!
    Emma