himeji

8 mei 2017 - Himeji, Japan

Vandaag had ik het idee opgevat om een kasteel te gaan bestormen het harnas had ik al gezien ( gezien in de winkel een origineel ridderharnas uit jawel Europa ) maar goed het was behoorlijk benauwd en de afstand wat te groot dus dat werd hem niet . En ik moest het harnas ook nog kopen kon hem helaas niet huren

Als je het station uit loopt zie je al in de verte het kasteel staan, maar dan moet je nog wel even een wandeling van een klein 15 minuten maken voor dat je er bent. Maar als je dan ook aankomt is het werkelijk heel en heel imposant om te zien. Het kasteel is letterlijk spier wit en om bij het kasteel zelf te komen moest je ook nog wel een klein wandeling maken. Eenmaal aangekomen was het prachtig om te zien van hoe het er van binnen uitzag, en op elke vloer waren er ook weer speciale kamers. Een genoot om te zien, alleen waren de trap treden wat smal en moesten mensen die lang waren ( waar onder ik ook bukken om naar boven te komen). Maar goed als je dan ook boven was dan was het uitzicht adembenemend je keek letterlijk uit over de gehele stad. Daarna weer naar beneden  wat iets gemakkelijker  ging omdat ik niet hoefde te bukken. ( ben toch blij dat ik niet in vol harnas ben gegaan ) (^_^)

Daarna ben ik nog op het kasteel terrein ook nog naar een klein vertrek geweest wat, was ingericht als een vrouwen verblijf en daarnaast was een als ik het goed zeg een kleine bewakerspost naast. In dat gedeelte werd ook uitgelegd van hoe het kasteel gebouwd is, ze legde het stap voor stap uit hoe het gebouwd werd en met voor materiaal ze werkten. In het zelfde gebouw hadden ze ook een nog een ruimte gemaakt waarin werd uitgelegd van hoe de restoratie in zijn werk ging. Wat mooi was om te zien want het ging met heel veel geduld en precisiessie.

Daarna ben ik ook nog naar het park geweest wat op het terrein zat wat heel mooi was om te zien. Er stonden namelijk een paar mooie bloemen in bloei,daarna besloot ik om nog even de stad in te gaan. En inplaats van dat ik de hoofdstraat pakte ging door een van de zijstraatjes,waar allemaal kleine en unieke winkeltje zaten. Na me vergaapt te hebben aan het ridderharnas en ook nog een winkeltje te hebben gevonden met band shirts.
Besloot om zo langzamerhand maar weer eens terug te keren naar mijn gastgezin,gelukkig hoefde ik niet lang te wachten tot dat er een trein kwam. En kon ook toen ik thuis was eens rustig de foto,s bekijken die ik gemaakt had
En ik kan iedereen zeggen dat zijn er nog wat

1. Pa:
    8 mei 2017
    Zo jammer weer geen harnas
  2. Nina:
    Super leuk Daniël, jammer dat je het harnas niet kon huren ^^ haha :p
    Groetjes Nina
  3. Ma:
    8 mei 2017
    Wauw Daniel, superleuk! Wat een mooi kasteel, had je de camera ook nog mee, of alleen je mobiel? De foto's zijn echt heel erg mooi! Je hebt toch al een harnas (donkerblauw met een streepje?!)
    Groetjes ma
  4. Inge, Marco, Ruben, Sasja:
    Hoi Daniël,

Wat ontzettend leuk om weer over jouw avonturen in het verre Japan te lezen. Nu kun jij je misschien ook voorstellen waarom ridders gebruik maakten van grote, stevige paarden als ze op pad gingen ;-)
    Wij wensen jou nog veel plezier in Japan, geniet ervan!

Groetjes,

Inge, Marco,
    Ruben & Sasja
  5. Emma:
    10 mei 2017
    Ohhh wat klinkt dat mooi!!!
    Moest heel erg lachen om het harnasstukje. Met warm weer niet aan te raden volgens mij

Ik geloof direct dat zo'n kasteel en het uitzicht wat daar bij hoort adembenemend is. Met harnas op heb je een dode hoek dus heel verstandig dat je je zicht optimaal benutte hahahaha.

Het klinkt heel erg mooi en ik hoop dat je nog veel leuke dingen tegenkomt:)

Ik wens je een hele hele fijne rest van de week en weekend

Groetjes,
    Emma