Bloemen kijken en bonen plukken

4 mei 2017

Gister zijn we opstap geweest om een bepaald soort bloem te gaan bekijken die inplaats van omhoog naar beneden groeit. Deze bloem het fujisan no hana en groeit ongeveer een meter naar beneden na die bekeken te hebben en nog op een hoge brug te hebben geklommen gingen we weer verder met de trip. We zouden in eerste instantie hadden we afgesproken met iemand maar vanwege miscommunicatie, ging dat niet door en gingen we naar souvernirswinkel ( gezien de drukte zou je eerder zeggen dat een klein pretparkje was ) . Maar goed dat was het niet. Wel lekker softijs gegeten met chilismaak smaakte behoorlijk goed kan iedereen zeggen. En daarna gingen we weer terug op huis aan. In de avond heb ik snel nog even wat zonnenbrand gekocht wat nu geen overbodige luxe is in Japan, met 25 graden ben je al snel zo rood als een gebakken kreeft ( en dat voelt niet fijn aan )

Vandaag sperziebonen en sugersnap geplukt wat nog irritant was ze zaten meestal verborgen tussen de planten . Dus dat was even goed zoeken maar het is gelukt om ze te plukken. Tussen de middag was ik uitgenodigd om nog even bij wat vrienden van te komen zitten van de dochter van het gastgezin. Even lekker gepraat en toen ze vroege van hoe oud ik ze schatte koos ik voor het veilige antwoord door te zeggen dat het gevaarlijk is om de leeftijd van een vrouw te raden. Bij mannen heb ik er minder moeite mee want die kunnen er meestal tegen als je de leeftijd verkeerd inschat. Maar wel even gezellig kunnen praten

1. Ma:
    Hoi Daniël,
    dit is weer een hele leuke start van je nieuwe reis!
    De foto's zien er ook erg gezellig uit. We hopen dat je het naar je zin zal hebben.
    Thuis gaat alles goed. Nina heeft een nieuwe gym gekocht voor Hamtaro, en hij vindt het erg leuk.
    We zijn vandaag bij de Ranzijn geweest om plantjes voor buiten te halen, dat vrolijkt de boel weer eens op!
    Het weer is hier nog steeds niet geweldig.
    Op het moment kijken we de nieuwe jungle book, grappig hoor!
    Ik ga stoppen, we appen, skypen of sturen wel weer een bericht via je blog!
    Veel liefs pa en ma.
  2. Jan Vrijs:
    4 mei 2017
    Soft ijs met een hete pepersmaak... apart!
  3. Emma:
    10 mei 2017
    25 graden?! Heeeeeeeeeeeerlijk!!!! Hier heeft het geregend en gewaaid. Nu komt de zon een beetje door.

Ijsjes. Mmmmmmmmm!