mijn eerste reis alleen en kort overzich van de afgelopen 2 dagen

4 augustus 2015 - Hitachinaka, Japan

goeie avond iedereen ( Hier is het avond inmiddels en voor de gene die dit in de avond pas lezen )

Hier een kort overzicht van de eerst 2 dagen maandag 3 august kwam ik op narita  aan na door de doune te zijn gegaan zonder problemen was ik om omstreeks 9:00 dan echt in Japan ik hoefde gelukkig niet lang te zoeken waar ze de tickets voor de snelwegbussen ( je kan het vergelijken met de bus die van Alkmaar naar Leeuwarden rijdt ) verkochten na een ticket te hebben gekocht hoefde ik minder dan 10 minuten te wachten tot dat de bus vertrok om vervolgens weer in de bus te zitten voor ongeveer 2 uur ( heb je net 10uur en 25 minuten in het vliegtuig gezeten )  maar goed mag niet klagen het uitzicht was ook geweldig om te zien.

toen ik aan kwam bij  station mito had ik ongeveer nog anderhalf uur om er te komen genoeg tijd dacht ben even rustig gaan zitten in een cafe om wat te gaan drinken. En toen bellen in japan in een telefooncel ( klinkt lastig maar het zijn gewone cijfers die er staan en geen kanji ) nadat ik het gastgezin gecontact had was het tijd om de trein te pakken naar Hitachinaka ibaraki ik hoefde gelukkig nu niet lang te reizen de tweede halte kon ik al weer uitstappen.

na kennis te hebben gemaakt het gezin en nog 2 andere vrijwilligers ging ik daarna aan de slag met werken.

de tweede dag dus vandaag  na een nacht waar aan ik moest wennen om op een futon te slapen ( dat is een traditioneel japans bed )  was het om 8 uur uit de veren om vervolgens om 9a10 uur te beginnen met het maken van van houten constructie waar ze de tatami maten op konden leggen daar zijn we zeker wel tot een uur of 15:00 mee bezig geweest ( ondertussen liep het dus op tot ongeveer 37 a 38 graden Celsius ) daarna hoefde we gelukkig eigenlijk niks meer te doen dus konden we doen waar we zin hadden wat dus betekende even lekker een douche nemen en daarna van de koelte te genieten want het koelde ineens af

Maar goed ik ga nu slapen ik zou zeggen iedereen een fijne dag

Daniel

1. Ma:
    5 augustus 2015
    Hoi Daniël,
    fijn dat je goed over bent! We hopen dat het een hele fijne tijd gaat worden in Japan voor jou. Geniet van alle mooie dingen, en sla de mooie ervaringen die je tegenkomt op!
    Veel liefs pa, ma, Abel en Nina
  2. Marjolijn:
    7 augustus 2015
    Hoi Daniel, wat goed om te lezen allemaal! ik ben blij dat je goed bent aangekomen, je klinkt als een ervaren reiziger. Geniet van alles! ook erg leuk de foto's, om een beeld te krijgen van wat jij daar ziet en meemaakt, hartelijke groeten, Marjolijn