dagje zee

5 augustus 2015 - Hitachinaka, Japan

goeie avond

vandaag weer een klein verhaaltje uit Japan vandaag hadden  we een dag vrij en mochte we doen waar we zin in hadden.

we hadden de dag d'r voor al besproken dat het misschien wel leuk zo zijn om mij het strand te laten zien ( zo gezegd zo gedaan  en omdat het vandaag weer tropisch warm was vond ik dat niet erg) we hadden afgesproken dat we om 9 uur zouden vertrekken naar de zee toen we zouden gaan moesten eerst de banden oppompen daarna konden we eindelijk weg maar goed het was inmiddels al wel weer warm geworden toen we net 10 minuten onderweg waren kwam de andere vrijwilliger er achter dat een van zijn remmen het niet deed dat gooide roet in het eten want toen moesten we eerst opzoek naar een 100 Yen winkel ( dat is een winkel waar de meeste producten net onder of precies 100 Yen ) voor wat gereedschap na een ongeveer een minuut of 15 te hebben gezocht vonden we zo,n winkel. gelukkig vond hij wat hij zocht een kon de rem gemaakt worden.

Daarna konden we eindelijk ons weg weer vervolgen naar het strand ( wat soms heuvel opwaards was maar ook weer naar beneden)   toen we bij het strand waren bleek er geen ruimte te zijn om je even om te kleden in je zwemkleding uit eindelijke een plekje gevonden om me zelf om te kleden  om daarna heerlijk  in de zee te zwemmen wat heerlijk was ( wat wel grappig de temperatuur en wind sterkte word daar omgeroepen plus eventueel waarschuwingen)  oorpluggen een aanrader ;)

maar goed op een gegeven moment waren we het zat en besloten we terug te gaan de andere vrijwilliger die zijn mobiel gebruikten als map moest onderweg nog opzoek naar een oplaadkabel voor zijn accu ( dus daar zijn we toch ook wel dik een uur mee bezig geweest om te zoeken waar ze die kabels verkochten) maar goed eenmaal gevonden besloten we maar eens om te gaan eten

toen we eenmaal gegeten hadden gingen we maar eens terug naar huis

vandaag dus ook weer veel gezien en gefietst  ( alleen de fiets was niet op mijn maat berekent )

Daniël

1. Inge, Marco, Ruben, Sasja:
    5 augustus 2015
    Hallo Daniël,

Wat leuk om jouw verhalen te lezen en wat een avontuur zo alleen op reis!
    Ook leuk om al zoveel foto's te zien, wat is het daar prachtig groen.
    Wij hopen dat je nog veel mooie avonturen gaat beleven en leven op afstand met jou mee.

Groetjes,

Inge, Marco, Ruben, Sasja
  2. Ma:
    6 augustus 2015
    Hoi Daniël, heerlijk om te zien dat je zo geniet! Het weer zal wel wennen zijn. Hier gaat alles goed. We zijn gisteren naar Anna Paulowna geweest. Als het goed goed is krijg ik de offertes van de week binnen. Leuk om te zien dat ze daar het zelfde concept hebben als hier de prijskrakers. Ik ben aan het schoonmaken, dat schiet niet erg op. Maar uiteindelijk komt het wel gedaan! Groetjes ma