2 festivals in 2 dagen en ondertussen werken

9 augustus 2015 - Hitachinaka, Japan

goeie middag iedereen vandaag weer een bericht uit Japan een kleine samenvatting van de afgelopen dagen

vrijdag 7-08-2015 Vuurwerkshow
vrijdag begon net zo als elke andere dag om 8:00 we zijn in de ochtend bezig geweest met de vloer afmaken die nu bijna zo goed als af is de matten kunnen d'r bijna worden opgelegd
tegen de het begin van de middag konden om opfrissen want om 14:00 was er Engels les
na dat we we klaar waren met de les kreeg ik van de gastvrouw een yukata kado.
zo gezegd zo gedaan we gingen naar de vuurwerkshow de gastvrouw had een uitnodiging gekregen van een bedrijf ( die hun huis had opgeknapt na de aardbeving van 4 jaar geleden) om de vuurwerkshow van af een gebouw te bekijken toen de show eenmaal begon was het werkelijk geweldig ( de vuurwerkshow,s in Nederland zullen er van af nu wel saai uitzien)

Zaterdag 8-08-2015 tempel inzamelingsactie
zaterdag ochtend begon met het gaan naar het engels klas lokaal dat ze huurt om daar engels les te gaan geven aan kleine kinderen ( kreeg aan het einde van de les te horen van dat ik de les over 2 weken in mijn eentje mag doen )
maar goed daarna was het omkleden om naar het tempel terrein te gaan waar de inzamelingsactie zo zijn daar aangekomen hebben we geholpen met het klaar zetten van de spullen en daarna werd er verzocht om naar de yakatori tent te gaan om daar mee te helpen met het bereiden van de yakatori ( kipspiezen) wat in het begin even lastig was maar daarna heel goed ging het ging zelfs zo goed dat we aan het einde van het festival letterlijk compleet uitverkocht waren( en ondertussen grappen horen over engels of ze proberen het zelf te spreken en complimenten over mijn Japans) toen we klaar waren met het verkopen en het opruimen van de troep was er voor de mensen die geholpen worden nog een hapje en en drankje er werd onder het genot daar van ook vermeld hoe veel de opbrengst uit eindelijk was daarna kregen van de ( Yakatori tent nog het compliment dat ze het knap vonden dat we het zo snel goed konden klaar maken de yakatori daar waren ze echt van onder de indruk.

ik zou zeggen iedereen een fijne dag nog

Daniël

1. Ma:
    9 augustus 2015
    Wat een verhalen Daniël, en wat staat de yukata je goed!
    Leuk om te horen dat je de andere dingen zo snel onder de knie hebt. De foto's zijn erg leuk, ze maken je verhaal compleet.
    Hier gaat alles prima, ook met Raaf en Pino. Ze missen je wel, maar we verzorgen ze goed hoor! Groetjes ma en pa.
  2. Marjolijn:
    9 augustus 2015
    Wat leuk en leerzaam om allemaal te zien en te lezen en ook jou te zien met Yukata (weet nu wat dat dat is), jij hebt al veel meegemaakt! groeten, Marjolijn