eerste keer naar een onsen

29 augustus 2015 - Hitachinaka, Japan

Goeie middag iedereen hier weer een kort verslag van uit Japan

Afgelopen week was het een vrij rustige week daarom heb ik ook een aantal dagen niet geschreven.

Nou wil het zo zijn dat op fiets afstand van het gastgezin een onsen zit en als ik het goed begrijp nog niet zo lang ( pas 4 jaar om precies te zijn na de grote aardbeving werd de bron pas gevonden ).

Afgelopen donderdag besloten we daar naar toe te gaan samen met de andere vrijwilliger en dorethy ( dat is de vrouw des huizes en de gene die het vrijwilligerswerk coordineert ) en de dochter van dorethy gingen we daar naar toe na een kleine tussenstop bij een anime/manga winkel gingen we door naar de onsen het was mijn eerst keer daar naar toe dus ik vond het wel intressant om te zien wat het nou eigenlijk was.

Goed daar aangekomen moesten we bij binnenkomst onze schoene uitrekken daarna mochte we pas verder zo gezegd zo gedaan eenmaal binnen kregen we een tas met daarin een grote en kleine handdoek daarna gingen we door naar kleedkamers.

Geen details verder ging na ongeveer 5minuuten voor ht eerst een onsen in ( omvervolgens gelijk het gevoel te hebben dat ik gebakken ging worden als een garnaal ) 40 graden is voor mij toch net wat te warm maar goed na ongeveer een klein 30 minuuten besloot ik maar eens om naar het 15graden bad te gaan zonder me zelf eerst af te koelen( e was namelijk wel een soortement emmer dus dat was behoorlijk domme actie die ik niet gauw weer zal doen ) want toen ik in dat bad zat had ik he gevoel dat alles om me heen begon te draaien na ongeveer een kleine 15minuten besloot ik toch maar eens uit dat bad te gaan (ik had namelijk nog steeds dat duizelige gevoel ) daarna toch maar na een warm bad te gaan en die vervolgens voor me eentje te hebben (blijkbaar waren ze bang dat ik e wat ging aandoen volgens mij moet ik toch mezelf maar eens aanleren om wat vriendelijker te kijken )

Maar goed na ongeveer 10min besloot ik me maar eens te aan aankleden

dat was me eerst keer naar een onsen toe ik moet zeggen dat het inderdaad behoorlijk lekker is maar ik vind 40 graden toch ook wel warm ( hollander he )

iedereen nog een fijn dag en avond

Daniel

1. Marjolijn:
    29 augustus 2015
    Hoi Daniel, wat een verhaal weer, ik had nog nooit van een onsen gehoord, dus weer wat geleerd, lijkt me ook errug warm! en kijk maar uit ja, je kunt nog een hartverzakking krijgen van zo'n verandering.. maar velen vinden het heerlijk geloof ik, veel plezier nog met alles! groeten, Marjolijn