Laatse dagen in Hitachinaka

30 augustus 2016 - Hitachinaka, Japan

Ik tik nu van uit een wat rustiger Japan waar vandaag weer een tropische storm is over gekomen.
In eerste instantie leek het als of ie over dit gebied heen zo komen maar een geluk bij een ongeluk passeerde ie ons, wel hadden we hevige regenval en zeer harde windstoten. Maar bleef het dan ook gelukkig bij en voor de rest hadden we ook geen schade of andere dingen dus dat was mazzel hebben.
Maar goed hier is een verslag van een enerverende weekend

Zaterdag 28-08-2016
Vandaag was het op zich een vrij rustige dag we hadden s,ochtend,s Engelse les voor kinderen en omdat er een paar niet waren was dat wel rustig. Afgezien van dat ik voor helikopter heb gespeeld ze vonden het geweldig om opgetild te worden,na de les hadden we twee keuze,s we konden of onkruid wieden of we konden een Yoga-les volgen.
Mijn keuze was dan ook snel gemaakt en ik en de andere vrijwilliger hebben dus een Yoga-les bijgewoond dus nou weet ik ook weer een klein beetje wat Yoga inhoudt.

Zondag 28-08-2016
Vandaag hadden we een vrij markt of dat is wat dorethy zei dat het was later . In de ochtend moesten we alles voorbereiden voor de markt wat behoorlijk chaotisch was ( dat is nog zachtjes uitgedrukt ), Maar goed tegen de middag hadden we alles een beetje orde en ik ging er vanuit dat we dan ook zo weg gingen maar dat bleek niet het geval te zijn want de markt werd voor d,r eigen huis gehouden. Dat was dus niet bepaald het beeld dat ik heb bij een vrij markt maar goed er kwamen ook nog wat buurtbewoners die hun spullen uitstalde om te verkopen en zo rond een uur 4 s,middag begon de markt dan ook. De markt op zich was vrij rustig ( er kwamen voornamelijk mensen uit de buurt ) ik heb niet echt heel veel verkocht en zo rond een uur of 8 s,avond, Gingen we de spullen opruimen omdat het begon met regen. Nadat alles was opgeruimd was ik dan ook wel behoorlijk moe en ben eigenlijk bijna gelijk naar bed gegaan.
Ik heb de dag er na nog wel gevraagd aan Dorethy waarom ze eigenlijk die markt hield, ze zei dat het voornamelijk is om te voorkomen dat er mensen vereenzamen en om een beetje samenhorigheid te creëren.

Inmiddels zijn dit nu mijn laatste dagen bij Dorethy en haar gezin, ik vertrek namelijk aankomende donderdag naar Hiroshima. Dat is iets waar ik wel naar uit kijk omdat ik in Hiroshima in een cafe zal gaan werken en op de boerderij, en op dagen dat ik vrij ben ga ik proberen om naar het atoombom museum te gaan en Hiroshima te verkennen.

Ik wens iedereen nog een fijne dag toe en de volgende keer dat ik weer een blog zal schrijven zal dat waarschijnlijk van uit Hiroshima zijn

1. Ma:
    30 augustus 2016
    Hoi Daniël,
    gezellig om al je avonturen te volgen. Ik ben erg benieuwd hoe het je zal bevallen in Hiroshima. Het zal in ieder geval heel wat anders zijn als bij Dorethy. Ik wens je alvast een hele goede reis, geniet van de hoge snelheidstrein, en laat me weten hoe dat is!
    Veel liefs ma