laatse drie dagen

7 september 2016 - Ōsaka-shi, Japan

Laatste 3 dagen

zondag 04-09-2016

De afgelopen drie dagen hebben voornamelijk in het teken gestaan van het voorbereiden van me
reis terug naar huis, in eerste instantie plande ik om een dag in me hotel kamer door te brengen maar aangezien de kamer niet zo groot was en de avond van te voren curry had gegeten ( iets wat bij negen van de tien keer verkeerd valt als ik in Japan ben ) was ik al snel buiten te vinden. En ben ik eens door de buurt gelopen om te kijken wat voor plek het was het grootse gedeelte in heb ik in de schaduw gelopen want ik had het gevoel als ik in de zon liep van dat ik gebakken werd.

Maandag 05-09-2016

Vandaag wou ik eigenlijk uitslapen maar dat lukt niet echt ik was al om 06:00 wakker dus besloot ik maar op te staan en souvenirs te gaan kopen ( iets waar voor ik nog niet veel tijd had gehad ) . Het enige nadeel was van dat ik zo vroeg opstond was dat ik toen ik aankwam in Osaka het nog maar 08:00 was en de meeste winkels nog dicht waren.
Dus ben ik maar even het treinstation gaan verkennen van Osaka dat was groot genoeg om toch zeker wel een uurtje bezig te zijn, terwijl ik bezig was zag ik dat ze op de 12de verdieping een bioscoop hadden waar ze een Japanse animatie film draaide die ik nog niet kon.( en die ik tot me verbazing gewoon normaal kon volgen natuurlijk wel een of twee worden die ik niet begreep maar het eigenlijk kon ik het normaal volgen).
Dus besloot ik maar eens om te kijken of hoe een Japanse bioscoop er uit zag Ik kan iedereen zeggen dat een Japanse bioscoop bijna gelijk is als in Nederland maar op een paar punten niet.

1: Ze verkochten in de bioscoop zelf nog spullen van de film,s die op dat moment draaide zoals poster,s T-shirt,s en nog wel veel meer dingen.

2: Het was stil in de zaal terwijl de film draaide dus niet zoals in Nederland dat ze zitten te praten tijdens de film.

3: Er zat geen pauze in de film althans niet bij de film waar ik naar toe ging.

Na de film ben ik verder gegaan met het zoeken naar souvenirs en wat dingen waar mensen om hadden gevraagd. Dat ging met wisselend succes eerst vergiste ik me in waar ik moest wezen en heb ik dus bijna een uur lopen zoeken, naar een winkel die uit eindelijk aan de andere kant van station bleek te zijn ( op sommige groter station,s ben je bijna een kleine 15 minuten of meer kwijt om van de ene kant van het station naar de andere kant van het station te komen ) uit eindelijk vond ik de meeste spullen die ik nodig had ( uitzonderingen daar gelaten ) . Daarna terug gegaan naar me hotel om me laatste spullen te pakken nadat gedaan te hebben nog even warm gegeten en daarna direct naar bed want de volgende dag moest ik namelijk al om 05:00 al weer uit.

06-09-2016

Vanochtend er dus vroeg uit ongeveer een half uur voor de wekker werd ik wakker en besloot ik er maar uit te gaan om rustig op te staan en wat laatste dingen na te lopen. Om daarna rustig te kunnen
uit te checken en richting het vliegveld te gaan. Na aangekomen te zijn op het vliegveld ingecheckt en daarna maar rustig naar de gate ben gegaan, om daar tot me verbazing te worden aangesproken in het Nederlands door een Japanse ma die vroeg wat ik Japan allemaal had gedaan na enigzinds verbaast te hebben geantwoord ( vond het wel grappig dat wel ) vroeg ik aan de man hoe het kwam van dat ie zo goed Nederlands sprak. Hij bleek dus in Leiden te wonen en daar ook te hebben gewerkt. Na even dus een gezellig gesprek te hebben gevoerd in het Nederlands was het tijd om aanboorde te gaan en te vertrekken, en na een goede vlucht van ongeveer 11 uur kwam ik weer veilig aan op Nederlandse bodem
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Inge, Marco, Ruben, Sasja:
    7 september 2016
    Hoi Daniël,

Welkom terug in Nederland!
    Toevallig zag ik jou gisteren thuiskomen. Het zal wel vreemd geweest zijn om door Abel gereden te worden denk ik, maar ook wel weer leuk toch?
    En wat een warm welkom kreeg jij van Raaf zeg!
    Het was fijn om te zien dat jij weer op Hollandse bodem bent en dat nog wel op de trouwdag van jouw ouders.
    Hopelijk kun jij wennen aan het andere ritme, een opgeknapte kamer, ander weer en de Hollandse taal ;-)
    In ieder geval de groeten helemaal vanaf de overkant van de straat.

Inge, Marco, Ruben, Sasja