vergissen is menselijk

7 september 2016 - Hiroshima-shi, Japan

Iedereen heeft dat gevoel wel eens dat hij of zij iets behoorlijk belangrijks moet onthouden maar niet weet wat het is. Ik had dat dus vanochtend

01-09-2016

Vanochtend al vroeg wakker waarschijnlijk omdat ik het spannend vind dat ik naar een gastgezin ga en niet weet hoe ze zijn. Dus ik was al behoorlijke vroeg op aangekleed laatste spullen in me koffer gepropt en ontbeten na dat ik had ontbeten rustig alles nog even na lopen . Niet beseffende dat ik wat belangerijks vergat iets waar ik achter kwam toen ik op het station aankwam, ik had me vergist in de tijd wanneer ik zo vertrekken.
Ik dacht dat ik de trein van 09:10 zo nemen maar het bleek de trein van 08:10 te zijn. Een geluk bij een ongeluk kon nog mijn trein kaartjes omwisselen naar een latere tijd zonder al te veel poespas.

Na een lange treinreis waar ik heel erg genoten heb van het uitzicht kwam ik om 16:00 in Hiroshima,ik had afgesproken dat ik meneer Ryota bij een supermarktje zo ontmoeten ik gevraagd hoe ik er moest komen. Uitgelegd welke tram ik moest nemen nam ik dus de tram die ze me aanraden vanaf daar zou ik het moeten kunnen vinden.
Al wat ik vond geen supermarkt dus uit eindelijk aan een oud vrouwtje gevraagd hoe ik er moest komen. Ze was zou vriendelijk om me naar de plek te brengen die op de map stond alleen was dat niet de plek waar ik had afgesproken ik bood nog aan om wat te eten voor haar te halen of te drinken maar dat hoefde niet van haar daarna ben ik op zoek gegaan naar supermarkt.
Iets wat nog al wat voeten in de aarde had na ongeveer een klein half uurtje, met een met koffer die inmiddels lood woog vond ik de supermarkt.

Na een kleine tien minuten kwam ryota me ophalen, hij vroeg of Japans kon spreken waarop ik zei dat ik dat kon maar dat het nu niet lukt omdat ik te moe was.
Daarom dropte hij me af bij deel huis waar meerdere mensen wonen om even bij te komen, wat wel fijn was alleen toen ik binnen kwam vond ik het er niet erg fris uit zien er liepen namelijk mieren over de was en de wasmachine ( ik heb geen smetvrees maar na de douche voelde ik me nog viezer dan dat voor ik me gedouchte had ) maar goed dan weet ik ook hoe een student zich nu voelt en dat ik de spullen die ik nu aan heb gelijk ga wassen als ik de kans krijg. Want ook al heb ik geen smetvrees erg fris was het niet.