tempelfestival

8 augustus 2016 - Hitachinaka, Japan

zaterdag 06~08~2016

Vandaag was het weer tijd voor het tempelfestival wat ieder jaar wordt gehouden om geld in te zamelen voor het WFP project ( world food project) . Dit jaar alleen begon het een beetje stroef dat kwam voornamelijk denk ik door dat de japanners dachten we geen Japans konden praten. Dus even een paar kleine irritatiepunten verder werden we bij het kinderpunt neergezet waar we plastic opblaasbare dieren en oren milkshakes ijskoffie en gewoon drinken, omdat de verkoop in het begin een beetje stroef ging hadden we allebei zo iets van late  voor de grap die dieren oren op zetten. Zo gezegd zo gedaan ik stond dus met dierenoren milkshakes te verkopen ( en ja er zijn foto,s gemaakt daar kwamen we natuurlijk niet onderuit). Maar de verkoop kwam nog steeds niet echt lekker opgang dus besloot het hoofd van de tempel die aan het omroepen was wat er allemaal was om even te zeggen van hoe groot mijn voeten waren met als gevolg dat er dus serieus mensen kwamen kijken hoe groot me voeten waren en een enkeling heeft er zelfs foto,s van gemaakt. Maar goed daarna ging de verkoop wel een stuk beter dus of het komt door mijn voeten ( wat ik niet denk persoonlijk ) of omdat we ook nog steeds met de dieren oren op hadden. maar aan het einde van het festival was ik er weer in geslaagd om iets helemaal uit verkocht te hebben, daarna was het opruimen geblazen en na dat gebeurt was het tijd om te horen hoe de verkoop was geweest. Helaas was de opbrengst van dit jaar minder dan vorige jaren maar dat kwam volgens de priester voornamelijk omdat er meerdere festivallen te gelijk waren. En nog geprobeerd om een gesprek aan te gaan met een leuk meisje maar helaas vanwege dat iedereen nog al hard praten werd het niks om dat ik constant moest vragen wat ze zei.